وبلاگ شخصی عباس قامت بلند فارغ التحصیل رشته مددکاری اجتماعی و عضو کوچکی از انجمن بزرگ مددکاران اجتماعی ایران

✍عباس قامت بلند مددکار اجتماعی /فعال اجتماعی /عضو پیوسته دفتر مددکاران اجتماعی ایران /عضو فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی(IFSW)

وبلاگ شخصی عباس قامت بلند فارغ التحصیل رشته مددکاری اجتماعی و عضو کوچکی از انجمن بزرگ مددکاران اجتماعی ایران

✍عباس قامت بلند مددکار اجتماعی /فعال اجتماعی /عضو پیوسته دفتر مددکاران اجتماعی ایران /عضو فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی(IFSW)

در فضای مجازی با همسرتان اینگونه باشید

 #در فضای مجازی با همسرتان اینگونه باشید: 

 #تعهدِ بودنِ خود را ابراز کنید

در دنیای مجازی متعهد بودن خود را به همسرتان و دیگران ابراز کنید. 
با رفتارتان نشان بدهید که آدم متعهدی هستید. هر کسی را فالو نکنید، حضور هر کسی را در صفحه‌تان نپذیرید. هر تصویری را منتشر نکنید. هر چیزی را لایک نکنید و با هر کسی وارد گفتگو نشوید. به نحوی با دیگران ارتباط نگیرید که گمان کنند شما تنها و غیرمتاهلید.
بلکه جوری رفتار کنید که تاهل و تعهد شما مشخص باشد.

 #در دسترس باشید

آن وقت‌ها که موبایل نبود آدم‌ها صبح می‌رفتند و شب می‌آمدند. تماسی هم با آنها نداشتیم، نگرانشان هم نمی‌شدیم، اما حالا کافی است جواب پیامی را دیر بدهیم و گوشیمان خاموش باشد، دیگران سریعا نگران‌مان می‌شوند. همیشه برای همسر خود در دسترس باشید. 
اگر مدتی نمی‌توانید پاسخگو باشید حتما از قبل اطلاع بدهید. 
اگر پیامی را می‌بینید و نمی‌توانید همان موقع پاسخ دهید حتما بگویید که بعدا جواب خواهید داد. اگر برای دیگران last seen recently هستید حتما برای همسرتان این گزینه را حذف کنید تا از زمان آنلاین بودن شما با خبر باشد. همه این توصیه‌ها قرار نیست به پلیس بازی و چک مداوم ختم شود تنها قرار است مایه امنیت خاطر همسرمان باشد.

 #مجازی کردن دعوا ممنوع

دعوا را مجازی نکنید. دعوای طوفانی و سختی را پشت سر گذاشته‌اید، قبول.اما متن ها و پست های منظور دار و با طعنه  حتی به صورت موقت دردی از شما دوا نمی‌کند. این کار مثل برداشتن بالش و خوابیدن توی هال است. با هم دعوا کرده‌اید اما باید متعهد باشید.
 قرار نیست دنیای مجازی به عرصه‌ای برای انتقام تبدیل بشود و به وسیله بی‌خبر گذاشتن همسرتان، دیدن و جواب ندادن و همزمان صحبت با دیگران در گروه‌های مشترک و کامنت گذاشتن در صفحه غریبه‌ها انتقام دعوای دیشب را از او بگیرید.

 #پشتیبان یکدیگر باشید

همسرتان مسخره‌ترین پیام دنیا را در گروه فامیلی فوروارد کرده؟
 یا مثلا برداشته عکسی از شما را توی گروه فرستاده که چشمتان چپ افتاده، یا نه اصلا همسرتان در ارتباط با مساله‌ای مخالف موضع شما در جایی اظهار نظرهای کرده. در هر صورت به هیچ وجه اجازه ندارید جلوی دیگران با یکدیگر مخالفت کنید یا پشت هم را خالی کنید. همدیگر را مسخره نکنید، نسبت به هم انتقاد نکنید. مخالفت را بگذارید برای خلوت خودتان.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.