وبلاگ شخصی عباس قامت بلند فارغ التحصیل رشته مددکاری اجتماعی و عضو کوچکی از انجمن بزرگ مددکاران اجتماعی ایران

✍عباس قامت بلند مددکار اجتماعی /فعال اجتماعی /عضو پیوسته دفتر مددکاران اجتماعی ایران /عضو فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی(IFSW)

وبلاگ شخصی عباس قامت بلند فارغ التحصیل رشته مددکاری اجتماعی و عضو کوچکی از انجمن بزرگ مددکاران اجتماعی ایران

✍عباس قامت بلند مددکار اجتماعی /فعال اجتماعی /عضو پیوسته دفتر مددکاران اجتماعی ایران /عضو فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی(IFSW)

سوگندنامه مددکاری اجتماعی


سوگندنامه مددکاری اجتماعی

من نخستین تعهد و پیمان خویش راخدمت راستین به افراد، گروهها
وجامعه می دانم خدمتی که جهد در بهبود وپیشرفت شرایط اجتماعی راشامل می شود.

من مسئولیت خدمتی را که به انجام دادنش مفتخرم با آغوش بازمی
پذیرم.

من تعهد می کنم در پنهان داشتن اسرارمردم از گزند نامحرمان
کوشا باشم.

من به اصول حرفه ای مددکاری اجتماعی اعتقاد کامل دارم واعمال
و رفتارخود را بر مبنای علم ، تجربه ومهارت های مددکاری بنیان می نهم.

من تعهد میکنم که در حفظ جامعه وحمایت ازافرادآن و در جلوگیری
از انحرافات اخلاقی افراد وسازمانهایی که درفعالیتهای بهزیستی اجتماعی شرکت دارند
کوشا باشم.

من آمادگی خویش را برای تقدیم خدمت حرفه ای درهنگام رویدادها
و حوادث غیر منتظره اعلام می دارم. 

من به موازین علمی، یافته ها وعقاید صاحب نظران با دیده
احترام می نگرم و منطق را برای بیان و تعبیر آنها برمیگزینم وعقاید و یافته های
علمی و حرفه ای خویش را برای پیشرفت برنامه بهزیستی انسانها وگسترش خدمات اجتماعی
دراختیارهمه قرارمی دهم.

من مسئولیت حرفه ای خویش را به علایق شخصی ترجیح می دهم و می
کوشم تا آنجا که ممکن است منافع شخصی و خودخواهانه خویش را فدای مصالح عمومی کنم.

من بین گفتار وکردار خویش به عنوان فردی ازاجتماع وبین
گفتاروکردارحرفه ای خود به عنوان مددکار اجتماعی فرق قائلم و با وضوح و صراحتی
شایسته این دو را از یکدیگر تشخیص می دهم. ازدخالت احساسات ، پیشداوریها و
باورداشتهای شخصی در کار حرفه ای تا سر حّد امکان جلوگیری می کنم.

من تعهد می کنم که در داوریهای حرفه ای خواسته ها وعواطف خویش را حتی
المقدور معیار سنجش قرار ندهم و سعی کنم احساسات و عواطف انسانها را درک کنم .
ازاحساسات تعصبات و پیشداوریها دوری گزینم تا بدین وسیله به تجلی و کشف واقعیتها
کمک کنم.)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.